خانم دكتر نرگس شيردشت زاده، دانش‌آموخته ممتاز دانشگاه اصفهان، برگزيده دريافت جايزه شهيد چمران از سوي بنياد ملي نخبگان شد.

به گزارش انجمن اسلامی دانشجویان دكتر نرگس شيردشت‌زاده عضو استعدادهاي درخشان دانشگاه اصفهان بوده و در سال گذشته نيز به‌عنوان دانشجوي نمونه كشوري در مقطع دكتري از دانشگاه اصفهان معرفي شده‌ است. ايشان هم اكنون با حمايت و ميزباني دانشگاه اصفهان و صندوق حمايت از فناوران و پژوهشگران كشور در حال گذراندن دوره پسادكتري با عنوان «پترولوژي و ژئوشيمي توده گرانيتوييدي نوع S منطقه آيركان (شمال خور، ايران مركزي) و نقش آن در تشكيل كانسار راديواكتيو چشمه شتري» تحت نظارت دكتر ترابي در گروه زمين‌شناسي دانشگاه اصفهان است. در راستاي كسب اين موفقيت‌ها، انجام تحقيقات مشترك با محققان و استادان بنام در دانشگاه‌ها و مراكز علمي معتبر جهان و دريافت گرنت‌هاي پژوهشي و حمايت‌هاي علمي، و ارائه مقالات داراي نوآوري در ژورنال‌هاي معتبر ملي و بين‌المللي و تلاش براي اعتلاي نام ايران اسلامي و دانشگاه اصفهان بخشي از كارنامه علمي و پژوهشي اين پژوهشگر برجسته است.

برگزيده شدن نخبه دانشگاه اصفهان، اميدبخش آينده‌اي درخشان براي جامعه علمي كشور است كه قطعا  با جذب و حمايت از ايشان، اين سرمايه‌هاي علمي مي‌توانند در جهت تداوم اعتلاي علمي ايران گام‌هاي مؤثري بردارند.

 

محمد صادق فتحي،دانش آموخته ممتاز رشته حقوق دانشگاه اصفهان و مدير مسول نشريه رسا،با عالي ترين تراز علمي سنوات اخير،رتبه يك كانون وكلاي دادگستري اصفهان را كسب و برگ زرين ديگري بر افتخارات دانشگاه اصفهان افزود.

به گزارش وب سايت خبري uinews محمد صادق فتحي در گفتگو با واحد خبر روابط عمومي دانشگاه اصفهان اظهارداشت: بنده در ميان رشته هاي دانشگاهي علاقه مند رشته هاي پزشكي،فلسفه،زبان انگليسي،روانشناسي،مشاوره و حقوق بودم ولي در نهايت به دليل علاقه بسيار زياد تري كه به رشته حقوق و علي الخصوص حرفه شريف وكالت داشتم توانستم با گزينش شاخه ادبيات و علوم انساني و پس از عبور از سد كنكور سراسري در سال ۱۳۹۱ با موفقيت و كسب رتبه اي عالي وارد گروه حقوق يكي از معتبر ترين دانشگاه هاي كشور شوم. در طول دوران تحصيل خود در دانشگاه اصفهان همواره تلاش من  بر آن بود كه در كنار حضور منظم در كلاس هاي دانشگاه ،مطالب را با علاقه و تمركز خوانده و آنها را عميقا ياد بگيرم، به ويژه در دروس سختي چون حقوق مدني ،تجارت و اصول فقه كه در اكثر قريب به اتفاق آن ها نيز نمره‌هاي بالايي كسب نمود‌ه‌ام.

البته تاثير و كمك كلاس هاي دانشگاه به داوطلبان به فراخور و حسب اوضاع واحوال داوطلبان متفاوت است براي مثال بنده باآموختن الفباي حقوق نزد اساتيد بزرگوار و معززي چون آقايان پروفسورحسن عاليپور، دكترعليرضا يزدانيان، دكترمحمد مهدي الشريف، دكترابراهيم رهبري،دكترحسن پوربافراني،دكتر سيد محسن قائم فرد و.... كمك شاياني در قدرت فهم و استدلال مطالب حقوقي كسب كردم و و تلمذ در محضر اين عزيزان براي بنده افتخار بزرگي بود.

وي در ادامه افزود: پيشرفت در اين رشته بيشتر به تسلط دانشجو يا داوطلب بر مفاهيم حقوقي و ميزان علاقه مندي او به دروس رشته حقوق و پيگيري او نسبت به مطالب جديد ، استدلالات و … بستگي دارد، بنده معتقدم بيشتر اين خود دانشجو يا داوطلب است كه بايد تلاش كند و با دنبال كردن مطالب ارزشمند اساتيد بزرگ و صاحب قلم،طالب واقعي موفقيت و فهم مباحث حقوقي باشد، حقوق را به خاطر حقوق بخواند و بفهمد ،نه صرفا به خاطر موفقيت در آزمون هاي مختلف چرا كه وقتي دانشجو به اين مهم دست يابد  بالطبع درهر آزموني موفق خواهد شد.

گفتني است آقاي فتحي همچنين در پايان از زحمات اساتيد دانشگاه اصفهان كه در پيشبرد اهداف والاي علمي وي همواره الگو و راهنماي او بودند تشكر نمود.

 

به گزارش انجمن اسلامی دانشجویان دكتر محمد رضا ايرواني مشاور رئيس دانشگاه و دبير هيات رئيسه روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه سال جاري در جمع خبرنگاران ضمن تشريح روند غير قانوني تشكيل پژوهشگاه شاخص پژوه در دانشگاه اصفهان اظهار داشت:زميني كه در اختيار شاخص پژوه قرار گرفته نياز به مصوبه هيات امنا دانشگاه اصفهان داشته كه اين مصوبه اخذ نشده و ساختمان اين پژوهشگاه به صورت غير قانوني و بدون مجوز از هيات امناي دانشگاه ساخته شده است.

مشاور رئيس دانشگاه در ادامه بيانات خود افزود: اولين جلسه هيات امناي دوره ششم  دانشگاه اصفهان در تابستان سال ۹۳ برگزار شد.و در گزارشي كه هيات امنا به حسابرس مطرح نمود، دانشگاه اصفهان با يك موسسه اي قرارداد بسته كه بررسي اسناد نشان مي دهد كه هيچ مجوزي از هيات امنا اخذ نشده است . در اين جلسه هيات امنا ما را مكلف كرد كه دانشگاه اصفهان موضوع را پي گيري كند و نسبت به فسخ اين قرارداد به دليل عدم دارا بودن مجوزهاي لازم اقدام نمايد. دانشگاه جلسات متعددي با شخص رئيس دانشگاه و مسئولين شاخص پژوه برگزار و طرح موضوع نمود. مضاف بر اين كه بررسي هاي ما نشان مي داد كه اين پژوهشگاه تخلفاتي در ساخت و ساز نيز داشته اند. اولين توافق دانشگاه با شاخص پژوه در تاريخ ۲۳/۱۲/۹۳ مبني بر اعلام آمادگي پژوهشگاه براي خروج از دانشگاه صورت پذيرفت. وي در ادامه اظهار داشت در پي شكاياتي كه به وزارت علوم ارسال شده بود در تاريخ ۱۰/۳/۹۴ شوراي گسترش وزارت علوم با توجه به گزارش مركز نظارت و ارزيابي آموزش عالي راي خود را در چهار بند اعلام نمود:اولين بند خواستار توقف پذيرش دانشجو در پژوهشگاه بود ، در دومين بند آمده بود: با توجه به مشكلات في مابين در خصوص محل استقرار پژوهشگاه ضروي است نسبت به انتقال پژوهشگاه به خارج از دانشگاه اصفهان در چارچوب مقررات در اسرع وقت اقدام شود-ذر بند سوم آمده بود كه كميته اي متشكل از نمايندگان حوزه هاي سازمان امور دانشجويان ،معاون پژوهش و فناوري وزارت، سازمان سنجش و آموزش كشور و مركز نظارت و ارزيابي كشور در مورد دانشجويان اين پژوهشگاه تعيين تكليف كنند و در بند چهارم نيز مقرر شد موضوع توقف فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي پژوهشگاه در چارچوب ضوابط و مقررات بررسي و تصميم گيري شود.

دبير هيات رئيسه دانشگاه در ادامه افزود: پژوهشگاه شاخص پژوه بعد از اين موضوع يك راي از شعبه اول ديوان عدالت اداري كشور مبني بر توقف راي شوراي گسترش گرفته بود كه در ۵ دي ماه سال ۹۴ به ما ابلاغ شد و خواسته بودند كه راي صادره شوراي گسترش متوقف بشود. توقف راي به معناي اين است كه بررسي هاي بيشتر انجام شود.

وزارت علوم كماكان پي گير اين قضيه بود در مدت ۲ سال و اندي كه از اين ماجرا مي گذرد چندين جلسه با مسئولين شاخص پژوه در وزارت علوم در حضور معاونين حقوقي،آموزشي،پژوهشي و ساير معاونين بر گزارشد.صورتجلسه اي ۱۶/۵/۹۵ در حضور دكتر اميد معاون اداري و مالي وزارت علوم امضا شد كه در آن هم دانشگاه اصفهان و هم پژوهشگاه شاخص پژوه توافق بر خروج پژوهشگاه از دانشگاه اصفهان نمودند. در اين توافق نامه مقرر شد كه يك هيات كارشناسي متشكل از يك كارشناس مورد تاييد دانشگاه اصفهان،يك كارشناس مورد تاييد شاخص پژوه و يك كارشناس هم از طرف وزارت علوم هزينه هاي پژوهشگاه و ضرر و زيان دانشگاه اصفهان رامورد كارشناسي قرار دهند و پيشنهادات خود را ارائه نمايند. وي در ادامه اظهار داشت: پژوهشگاه شاخص پژوه در اين زمينه همكاري هاي لازم را انجام نداد ولي دانشگاه اصفهان كارشناس مورد نظر خود را به وزارت علوم معرفي نمودولي به دليل عدم همكاري شاخص پژوه يك مقدار كار به تعويق افتاد.

دكتر ايرواني همچنين افزود: دفتر حقوقي وزارت علوم نيز نسبت به رايي كه شعبه اول ديوان عدالت اداري صادر نموده بود اعتراض نمودو درخواست تجديد نظر كرد كه خوشبختانه تجديد نظر مربوط به آن هم اخيرا ابلاغ شده است كه تاريخ ابلاغ آن به دانشگاه ۶/۱۱/۹۵ است كه در جلسه ۲۶/۱۰/۹۵ شعبه اول تجديد نظر ذيوان عدالت اداري موضوع را بررسي كرده و راي قبلي ديوان را بي اثر اعلام نموده.

به هر حال امروز بحث شاخص پژوه يحث هويتي براي استان شده و كل مجموعه استان پي گير اين قضيه هستند زيرا حضور اين پژوهشگاه حيثيت استان را زير سوال برده.

دكتر ايراوني يكي از مشكلات وزارت علوم با مؤسسه شاخص پژوه  را عدم ارائه آمار دقيق به وزارت علوم دانست و اظهار داشت:در حال حاضر  ۱۳۴ نفر دانشجوي تأييد شده اين پژوهشگاه كساني هستند كه پيش از سال ۹۴ يا از طريق دفترچه كنكور و سازمان سنجش وارد شدند و يا در قالب استعدادهاي درخشان در اين مؤسسه شروع به تحصيل كردند. باقي دانشجوياني كه به هر نحو وارد اين مؤسسه شدند بايد تعيين تكليف شوند و اين وظيفه وزارت علوم است.

دكتر ايرواني همچنين خاطر نشان ساخت تا كنون طومارهايي با امضاي بيش از ۳۰۰ عضو هيات علمي مبني بر خروج شاخص پژوه از دانشگاه را دريافت نموده ايم. وي در ادامه افزود در حال حاضر ۵۰% از اعضاي هيات علمي،از رئيس دانشگاه درخواست پي گيري خروج شاخص پژوه از دانشگاه را دارند. امروز از نظر خواسته عمومي دانشگاه،صلاح  مصلحت دانشگاه،درخواست وزارت علوم  و هيات امنا تحت فشار قرار گرفته ايم كه هرچه سريع تر اقدامات لازم جهت خروج اين پژوهشگاه خصوصي از دانشگاه را انجام دهيم.خواسته اصلي ما خروج پژوهشگاه شاخص پژوه از دانشگاه است.

 

 

 

به گزارش روابط انجمن اسلامی دانشجویان، همایش «فرهنگی که انقلابی نشد!» ۱۷ بهمن ماه جاری ساعت ۱۳ در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

این همایش با حضور صفار هرندی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان برگزار خواهد شد.

 

 

 

معاونت پژوهش و فناوري با همكاري دانشكده فني و مهندسي در نظر دارد كارگاه آموزشي « آشنايي با نگارش آكادميك به زبان انگليسي» (ويژه دانشجويان دكتري) برگزار نمايد.

اين كارگاه طي پنج جلسه(۱۰ ساعت) در روزهاي شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در دانشكده فني و مهندسي برگزار مي گردد.

براي ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر با سركار خانم كرديان تماس حاصل نماييد.
شماره تماس: ۳۷۹۳۴۰۰۵
   

 

دومين دوره مسابقات برنامه نويسي دانش آموزي به همت دانشكده مهندسي كامپيوتر با همكاري انجمن علمي كامپيوتر دانشگاه اصفهان روز پنجشنبه ۱۴ بهمن از ساعت ۱۳ الي ۱۹ در محل سايت مركزي دانشگاه اصفهان برگزار مي شود.

براي اطلاعات بيشتر به سايت زير مراجعه فرماييد:

Sace.ui.ac.ir/icup

 

 

 

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مظفر چشمه‌سهرابي، عضو هيئت علمي گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسي دانشكده علوم تربيتي و دبير علمي دومين كنفرانس ملي سنجش و ارزشيابي علم در نشست خبري با اصحاب رسانه سه هدف اصلي اين همايش را «ارائه مفاهيم»، «ساختار» و «روش شناسي» بيان كرد.

وي با بيان جايگاه مطلوب جامعه پژوهشي ايران در دنيا افزود: در بحث كميت و تعداد مقالات در جهان وضعيت مناسبي داريم و ما بايد در راستاي كيفيت نظام‌هاي سنجش و ارزشيابي علوم متمركز شده و درست گام برداريم.

دبير علمي دومين كنفرانس ملي سنجش و ارزشيابي علم در خصوص اينكه در ارائه مفاهيمي همچون توليد علم، سنجش علم و كميت‌گرايي در علم دچار چالش هستيم گفت: اين مفاهيم بخشي از دغدغه‌ي جامعه دانشگاهي هستند كه در اين همايش در نظر داريم با بررسي و اطلاع رساني  اين موارد به پاسخي صحيح دست يابيم.

چشمه‌سهرابي با بيان نبود ساختار مشخص براي ارزيابي علوم در سطح كشور تصریح كرد: هدف دوم اين همايش بخش ساختاري در حوزه نظارت و ارزيابي علوم است كه در نظر داريم با تجزيه و تحليل ساختاري نظام‌هاي ارزيابي علم در دنيا و كشور به بيان راه‌كارها و پيشنهادهاي موجود در جهت كمك به ارتقاء سطح سنجش در كشور برآييم.

وي سومين هدف اصلي همايش را بيان روش‌هاي صحيح معرفي كرد و افزود: در سطح دنيا سه روش ارزشيابي كيفي، كمي و تركيبي غالب نظام‌هاي سنجش را شكل مي‌دهد؛ ولي در كشور اغلب رويكردهاي كمي در ارزيابي هاي پژوهشي غالب است كه عمده شاخص‌ها از يك حوزه پژوهشي به نام كتاب سنجي گرفته مي‌شود؛ كه هدف همايش تغيير در نگرش از كمي به كيفي و تركيبي است.

لازم به ذكر است، دومين كنفرانس ملي سنجش و ارزشيابي علم در روزهاي ششم تا هشتم بهمن ماه با ۱۶ كارگاه آموزشي و شش نشست تخصصي با حضور صاحب‌نظران داخلي و خارجي در محل تالار پيامبر اعظم (ص)دانشگاه اصفهان برگزار مي‌شود.

همچنين در اين همايش ۳۲ سخنران از سراسر كشور حضور دارند كه چهارم نفر از آنها ايرانيان مقيم آلمان، فرانسه، كانادا و استراليا هستند.

 

 

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جدول زمانبندی پرداخت تسهیلات نیمسال دوم تحصیلی ۹۶-۹۵ را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، معاونت تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تقویم تسهیلات رفاهی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۶-۹۵ را برای ثبت اطلاعات متقاضیان و ارسال به موقع لیست وام ها به صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به اینکه اعتبارت صندوق رفاه در بودجه سنواتی روند کاهشی داشته و در سال گذشته ردیف وام شهریه اعتباری به صندوق رفاه تخصیص داده نشده است با توجه به محدودیت اعتبارت صندوق رفاه ترتیبی اتخاذ شود تا در راستای اجرای وظایف قانونی صندوق رفاه حتی المقدور اعتبارت ابلاغ شده در اختیار دانشجویان مستعد و کم بضاعت قرار گیرد.

جدول زمانبندی پرداخت تسهیلات نیمسال دوم 95-96

نکات ضروری مربوط به دریافت مستندات و ارسال لیست ها :
با توجه به اینکه ارسال لیست به حوزه معاونت مالی صندوق منوط به تایید مدارک تمام متقاضیان در لیست است، عدم بارگذاری مستندات و مدارک لازم حتی برای یک نفر منجر به تاخیر در پرداخت وام سایر متقاضیان می شود لذا لازم است مستندات با دقت کنترل از ارسال اسامی متقاضیان با کمبود مستندات جدا خوداری شود.

همچنین، مدارک لازم جهت اسکن و الصاق در پرونده دانشجویان متقاضی هر یک از وام ها در بخش راهنمای تسهیلات پایگاه های اطلاع رسانی خلاصه شده است لذا جهت تسریع در امر پرداخت ضروری است ثبت تقاضای وام با الصاق مدارک مورد نیاز صورت گیرد.

زمان تائید معاونت لیست های وام مطابق جدول، حداکثر ۷ روز پس از ایجاد لیست است و عدم تائید در بازه فوق منجر  به حذف کل لیست خواهد شد.

نحوه توزیع اعتبارت :
مبلغ اعتبارت در صورت عدم هزینه کرد به نیمسال بعد منتقل می شود. اعتبارات به صورت یک مرحله و در هر نیمسال تحصیلی توزیع می شود و افزایش اعتبار امکانپذیر نیست. اعتبارت وام تحصیلی و شهریه به صورت تخصیصی در سیستم اتوماسیون قابل مشاهده است. اعتبار سایر وامها به صورت متمرکز تخصیص داده خواهد شد.

حداکثر تعداد لیست برای وام ها :
وام ویژه دکتری حداکثر ۲ لیست (یک لیست وام ویژه دکتری نوع یک و یک لیست وام ویژه دکتری نوع ۲ ).وام تحصیلی حداکثر چهار لیست (۳ لیست ترم عادی و یک لیست ترم اضافه).وام شهریه حداکثر ۳ لیست (۲ لیست ترم عادی و یک لیست ترم اضافه) وسایر وام ها حداکثر ۲ لیست در هر ماه (یک لیست ترم عادی و یک لیست ترک اضافه) باید ارایه شود.

تائید و ارسال لیست وام بنیاد علوی به دانشجویان روزانه و شبانه دانشگاه های دولتی آموزشکده ها و دانشگاه پیام نور (مجرد ۶۰۰۰۰۰۰ریال و متاهل ۸۰۰۰۰۰۰ ریال) حداکثر تا تاریخ ۱۶ اسفند ۹۵ است.

همچنین دراین بخشنامه، از کارشناسان تقاضا شده است، بستن لیست ها را به روزهای آخر فرصت مجاز موکول نکنند. حتی الامکان در روزهای آغازین بازه زمانی نسبت به پرداخت وام ها تا پایان سال ۹۵ اقدام کنند.

 

در آستانه پایان فصل امتحانات و همزمانی با اعلام نتایج تکمیل ظرفیت، شاید برای خیلی دانشجویانی که در انتخاب رشته مجدد برای امتحان شانس دوباره‌ی قبولی در دانشگاهی بهتر یا حتی دانشگاه دلخواهشان شرکت کردند، ابهاماتی وجود داشته باشد که پرداختن به این ابهامات چندان هم خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان زیادی با مراجعه به کانال تلگرام و تماس با این رسانه دانشجویی، سوالاتی درباره مسیری که باید بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت طی شود پرسیدند که در ادامه به آنها پاسخ می‌دهیم.

ثبت نام و انتخاب واحد تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 در از 23 آبان ماه آغاز شد و تا 2 آذر ادامه پیدا کرد و اما در این میان، آماری از تعداد شرکت کنندگان در این مرحله از آزمون سراسری اعلام نشده است.

به گفته حسین توکلی، مشاورعالی رئیس سازمان سنجش و آموزش، براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی متمرکز و نیمه‌متمرکز دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پردیس‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و رشته‌های تحصیلی مقطع کاردانی و دوره آموزش پزشکی (پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی) در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون  سراسری 95 در روز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

توکلی همچنین تصریح کرد: کلیه پذیرفته‌شدگان مذکور ضرورت دارد مطابق برنامه زمانی مندرج در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی آنها بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد برای انجام مراحل ثبت‌نام به محل قبولی مراجعه کنند.

درباره ماهیت تکمیل ظرفیت و کم و کیف شرکت در آن اگر برای دانشجویان و منتظرین اعلام نتایج، سوالی وجود دارد، به اینجــــا مراجعه کنند هرچند که حالا بیشتر سوالات، درباره بعد از اعلام نتایج است که در ادامه به انها می‌پردازیم.

بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت، آنچه در مهمترین اولویت برای دانشجویان قرار می‌گیرد، درک صحیح از موقیت فعلی و انتخابی صحیح برای ادامه مسیر دانشجویی است. دانشجویانی که اکنون بعد از پشت سر گذاشتن یک ترم تحصیلی، آمده ورود به ترم دوخم می‌شوند، باید با یک محاسبه دقیق، بتوانند برآورد چهارسال آینده خود برای ادامه تحصیل، انتخاب شغل و زندگی آینده را در ذهن پیش‌بینی کرده و بهترین انتخاب را انجام دهند.

بررسی واحدهایی که می‌توانید در دانشگاه جدید، تطبیق زده و کمی از ائتلاف ترمی که گذشت جلوگیری کنید نیز جزو مهمترین موضوعاتی است که باید طی روزهای آینده اطلاع پیدا کنید.

به طور کلی، بعد از تصمیم درباره انتخاب دانشگاه جدید و عزیمت به آن، ابتدا به همراه مدارک لازم و کد رهگیری به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و بعد از قطعی شدن ثبت‌نام، به دانشگاه اولیه که در حال تحصیل در آن هستید بازگردید و انصراف خود را اعلام و به صورت رسمی ثبت کنید.

در این میان، واحدهایی که امکان تطبیق آن با واحدهای رشته جدید در دانشگاه جدیدتان هستند، در صورت موافقت دو دانشگاه را فراموش نکنید تا از زمان از دست رفته را تا حدودی جبران کنید.

شما در دانشگاه جدیدتان، دانشجوی ورودی ترم جدید محسوب شده و از بهمن ماه، ترم جدید را آغاز خواهید کرد و نکته قابل توجهی که مورد سوال بسیاری از دانشجویان بوده، این است که ترم گذشته جزو سنوات شما محسوب نمی‌شود و به عبارت دیگر، شما دانشجوی ورود بهمن ماه سال 1395 خواهید بود.

بر همین اساس، باید فرصت را از دست نداده و بلافاصله بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت که قرار است پسفردا دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شود، به سرعت، کارهای لازم را انجام داده تا از غافله جا نمایند.

 

 

 

بر اساس اعلام پايگاه استنادي علوم جهان اسلام(ISC) ۴۳ دانشگاه ايراني در جمع موثرترين و برترين دانشگاه هاي دنيا بر اساس رتبه بندي پايگاه شاخص هاي اساسي علم(ESI) قرار گرفته اند. دانشگاه اصفهان نيز در زمينه هاي شيمي و مهندسي در اين رتبه بندي حضور دارد.  

شايان ذكر است پايگاه شاخص هاي اساسي علم (ESI)به عنوان يكي از پايگاه هاي آي.اس.آي (ISI) هر دو ماه يك بار بر اساس سنجش كيفيت تحقيقات اين دانشگاه ها به ارائه دانشگاه هاي برتر دنيا مي پردازد.در اين رتبه بندي، دانشگاه هايي كه براساس تعداد استنادها در يكي از رشته هاي بيست و دو گانه در جمع دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي يك درصد برتر دنيا قرار گرفته باشند، معرفي مي شوند.

لازم به ذكر است اين نظام، اطلاعات چهار شاخص اصلي شامل تعداد مدارك نمايه شده در برترين مجلات بين المللي، تعداد كل استنادهاي دريافت شده توسط هر دانشگاه يا موسسه تحقيقاتي،نسبت تعداد استنادها به ازاي مدارك و تعداد مقالات داغ و پراستناد براي هريك از دانشگاه ها را كه در زمره يك درصد برتر دنيا قرار گرفته باشند، ارائه مي دهد.
بر اين اساس، دانشگاه صنعتي اصفهان در زمينه هاي شيمي، فيزيك، مهندسي و علوم كشاورزي، دانشگاه اصفهان در زمينه هاي شيمي و مهندسي، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در زمينه هاي پزشكي باليني و علوم اجتماعي و دانشگاه كاشان در زمينه شيمي، علوم مواد و مهندسي در جمع دانشگاه هاي برتر دنيا قرار گرفته اند.
بهترين رتبه هاي اين دانشگاه ها در چهار شاخص رتبه بندي مربوط به تعداد مدارك نمايه شده در برترين مجلات بين المللي است.

گفتني است ، رتبه بين المللي دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي كشورمان بر اساس كميت توليد علم يا تعداد مدارك رتبه ۵۳۵، براساس تعداد كل استنادهاي دريافتي رتبه ۸۳۰، بر اساس توليد علم برتر(مقالات داغ و پراستناد) رتبه ۹۵۸ و بر اساس نسبت تعداد استناد به مقاله رتبه ۱۲۶۷ است.

دانشگاه اصفهان با ۱۵۰۰۰ دانشجو و ۶۵۰ عضو هيات علمي و ۵ دانشمند ISI يكي از دانشگاه هاي بزرگ و جامع كشور است.

صفحه2 از19

آخرین اخبار

اوقات شرعی

رد پا

حالت های رنگی