فرهنگی

فرهنگی (26)

جمعه, 15 آبان 1394

روباه

فیلم سینمایی «روباه» توسط انجمن اسلامى دانشجويان دانشگاه اصفهان در تالار پیامبر اعظم این دانشگاه اکران شد.

 

این فیلم به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه کنندگی محمد پیر هادی می‌باشد و یک موضوع کاملا اجتماعی دارد که مرتبط با مسائل امنیتی و جاسوسی در حوزه موضوع انرژی هسته‌ای است.

 روباه

در ابتداى فيلم واقعى بودن کليت ماجرا گوشزد شد؛ گرچه برادر چهارم نتانياهو وجود خارجى ندارد ولى به گفته کارگردان اين داستان براساس خاطرات واقعى ساخته شده است.

 

فيلم با تعقيب و گريز و يک قتل شروع مى‌شود ،قتلى که با موضوع جاسوسى گره خورده است، داستان با طمع يک موتور سوار به پولى هنگفت ادامه مى‌يابد ولى درنهايت ضد قهرمان داستان، با کمک همين موتور سوار ناکام مى‌ماند.

 

عمليات مستقل اسرائيل براى ترور دانشمندان هسته‌اى کشورمان، محتواى اصلى اين فيلم است .فيلمى با ضرب آهنگى تند و صحنه‌هاى پليسى و معمايي که مخاطب را تا پايان با خود همراه مى‌کند.

 

يکی از تماشاگران این فیلم در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در اصفهان، کم کارى رسانه‌ها در تبليغ فيلم به خصوص در جشنواره را علت استقبال کمتر دانشجويان عنوان کرد و گفت :با توجه به ژانر جاسوسى -پليسى فيلم ،قطعا مخاطب عام هم مى‌تواند با آن ارتباط برقرار کند ،البته اگر از موضوع و محتواى فيلم مطلع باشد.

 

مخاطب ديگرى که بسيار راضى از سالن خارج مى‌شد ،گفت: اين فيلم اقتدار اطلاعات ايران را به رخ کشيد و دلمان را به بودن بچه‌هاى اطلاعات قرص کرد.

 

دانشجويي هم که از تغيير ذائقه مردم به فيلم‌هاى طنز و مثلث‌هاى عشقى گلايه‌مند بود ،حس خود را بعد از ديدن اين فيلم اين گونه توصيف کرد:احساس غرور کردم و به کشورم افتخار مى‌کنم که از نظر اطلاعاتى قوى هستيم.

 

ذکر فراوان نام اسرائيل، بدون صحبت از دسيسه‌هاى امريکا ،انتقاد مخاطب ديگرى بود که باتوجه به نقش مستقيم امريکا در ترور دانشمندان هسته‌اى، قابل بحث است .اين مخاطب شرايط حساس مذاکرات را توجيه احتمالى اين موضوع عنوان کرد.

 

بازگويي خاطرات واقعى و کمتر عنوان شده هم اشاره‌ مخاطب ديگرى به نقطه قوت اين فيلم بود.

 

گرچه تبليغات براى نمايش این فیلم زياد نبود، ولى قطعا اگر مخاطب با موضوع فيلم آشنايي بيشترى داشت ،استقبال چشمگيرتر مى‌شد.

 

لازم به ذکر است، برگزارکنندگان اين اکران، چندى بود که پيگير بخش فیلم سینمایی «روباه» در دانشگاه بودند و به سبب بحث مذاکرات ،در شرايط کنونى تحقق يافت

جمعه, 15 آبان 1394

 

 هر کی دانشجو میشه پا لرزشم باید بشینه""
بار دیگرانجمن اسلامی طعم شیرینی را در میان دانشجویان برگزار کرد:
جمع زیادی از دانشجویان با حضور استاد داستان پور برای دریافت طعم خوش دانشجویی در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان جمع شدند.
حاج اقا داستانپور ضمن معرفی اینکه دانشجو چه کسی است بیان نمودند امروز در میان دانشجویان افرادی را می یابیم که به معنای تمام افسرده هستند.
دانشجو نباید افسرده باشد.
فضای دانشگاه به گونه ای است که باعث می شود دانشجویان به سه دسته تبدیل شوند:
دسته ی اول :جو افسردگی
در ابتدای ترم به دلیل انتقال از فضای دبیرستان در دانشجو امکان افسردگی وجود دارد.
دسته ی دوم :
کسانی هستند که موتور متحرکشان محرومیت هایی است که برای خودشان ایجاد می کنند.
اگر محرومیت ها را از انها بگیریم دچار نابودی و مرگ می شوند....
این دانشجویان با کلیدهای چون"تو باید دانشجو شوی" "تو باید پولدار شوی" و .... به سمت جلو حرکت کرده اند.
این دانشجوها با چنین کلید واژه هایی برای خود هدف ایجاد نموده اند و  اگرسیر زندگیشان را بررسی کنیم چیزی جز محرومیت نمی بینیم
دسته ی سوم:
کسانی هستند که موتور محرکشان "ارمان" است.
این دانشجویان با شخصیت دانشجویی وارد دانشگاه می شوند و با همان روحیه فارغ التحصیل می شوند.این دسته خود را درگیر محرومیت های فانی نکرده اند.
دانشجو باید پویا باشد. دانشجو بایذ از خود بپرسد که کیست؟
نه تنها دانشجو بلکه همه باید بگویند "من کیستم؟"
اگر دانشجو در خود جستجو کند و استعداد ها و ظرفیتهای خود را بررسی کند متوجه می شود که محرومیت ها نیستند که او را وادار به حرکت می کند بلکه ارمان است که او را به حرکت وا میدارد.
دانشجو باید ارمان در سر داشته باشد. جوانی که در سرش ارمان نباشد موتور متحرکش محرومیت ها می شود و تبدیل به یک موتور مدرن می گردد.
از جمله ویژگی هایی که دانشجو باید داشته باشد تا آرمان در سر خود پرورش دهد:
1-درد دین داشته باشد.
2-درد اجتماع داشته باشد.

 

 

 

دانلود صوت سخنرانی

جمعه, 15 آبان 1394

 

این برنامه با حضور حسین شمقدری، کارگردان این فیلم و دو تن از جانبازان هشت سال دفاع مقدس در تالار پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد.

مستند ۳۳ سال سکوت روایت پناهنده شدن جانبازی است که برای گذراندن دوران درمان خویش به آلمان فرستاده می‌شود، اما در میانه راه به خاطر برخی بی‌مهری‌ها که اتفاق می‌افتد تصمیم به پناهنده شدن در کشور آلمان می‌گیرد.

این جانباز پس از ۳۳ سال در پاسخ به یک مستندساز ایرانی سکوت خود را می‌شکند و از درد و رنج‌هایی که در این ۳۳ سال کشیده است، می‌گوید.

در ادامه برنامه و پس از پایان پخش مستند سؤالاتی از کارگردان این مستند توسط دانشجویان پرسیده شد.

حسین شمقدری در خصوص دغدغه‌اش برای ساختن این مستند، گفت: انسان‌هایی برای این کشور از جان خود گذشتند؛ ولی پس از دفاع مقدس با کوتاهی مسئولین و برخی از مردم روبرو شدند، ما نظام جمهوری اسلامی را قبول داریم اما جایی که نظام در حال حرکت به سمت انحراف است باید جلوی آن گرفته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که جانبازان به خاطر این‌که سهمی عایدشان نشده است پناهنده شده‌اند، بیان داشت: این برداشت بدبینانه‌ای است، کسی که از جانش گذشته است چه سهمی می‌خواسته است، احترام به این عزیزان و حفظ شأنشان توقعی بی‌جا نیست.

کارگردان مستند میراث آلبرتا درباره واکنش‌های بدنه سیاسی کشور به این مستند داشت: این مستند فقط یک‌بار در شبکه افق پخش‌شده است و بدنه سیاسی کشور تا کنون استقبال خاصی از آن نکرده است.

پس از صحبت‌های کارگردان مستند، دو تن از جانبازن دفاع مقدس، فروغی از اساتید دانشگاه اصفهان و اکبر پاکزاد به ایراد سخن پرداختند.

فروغی به ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس بسنده کرده و اکبر پاکزاد درباره مستند فقط به ذکر این نکته پرداخت که نباید حقیقت‌های فتنه‌انگیز گفته شود و پس از آن پیرامون دوران دفاع مقدس و برخی مباحث روز سیاسی سخنانی گفت.

حسین شمقدری پیش از ساخت این مستند، مستندهای یزدان تفنگ ندارد، و دوگانه میراث آلبرتا را کارگردانی کرده بود.

در پایان مراسم سید صادق آتشی، خواننده انقلابی آهنگ «زخم گلوله» را با محتوای هشت سال دفاع مقدس اجرا کرد.

 

جمعه, 15 آبان 1394

 

آفرین جان آفرین پاک را            آنکه جان بخشید و ایمان خاک را
*خلاف جامعه،اندیشمندانه حرکت کردن=آدم حسابی شدن
*اگر بخواهیم واقعا آدم حسابی باشیم،باید اندیشمندانه حرکت کنیم.
*پیامد های حرکتی موافق جامعه،موافق عموم و جَو:
1)انگشت حسرت به دندان گزیدن،
2)حسادت کردن به دیگران.
*مشکلات همیشه شکلات نیست.
*باید معنای زندگی را درک کرد و روح زندگی را فهمید.
انواع زندگی:
نقطه ای:دم را خوش بودن.
خطی:...
نموداری:...
که این سه نوع افراد همیشه محکوم به سواری دادن به افرادی هستند که چشم اندازهای بزرگی دارند.
حجمی:آن زندگی که برایش خلق شده ایم.
1)طول زندگی :ابدیت
2)عرض زندگی:؟(جلسه ی بعد)
3)ارتفاع زندگی:تمام دعوای زندگی سر ارتفاع آن است.
***
***شرح جلسه(با تصرف و تلخیص):
استاد داستانپور،امروز از تحمل مشکلات به شیرینی شکلات میگفت:
بعضی میگویند:چرا مشکلات شکلات نمیشود؟؟؟
این مشکلش این است که اصلا نمیداند زندگی چیست.
نتوانسته با روح زندگی ارتباط برقرار کند.
مثل یک کسی که برود باشگاه(ورزش های رزمی) اما با روح قهرمانی ارتباط برقرار نکرده باشد.
وقتی مربی به شکم او ضربه میزند(تا محکم شود و در مسابقه با یک ضربه،نفس توی دلش نپیچد،به مربی)خرده می گیرد و می گوید:
نمیشود بدون مشت خوردن شکمم محکم بشود؟؟؟
مربی میگوید:نه!
تا مشت نخوری شکمت محکم نمی شود.
می گوید:نمی شود خدا زندگی را بدون مشکلات درست می کرد که بدون مشکلات آدم رشد کند؟؟؟
نه!!!
فقط در سختی هاست که تو رشد می کنی!
قهرمانی سایه ای است از سایه های حیات بشری.
حالا خود زندگی چیست؟؟؟
اگر کسی زندگی را بفهمد چقدر حاضر است برایش خرج کند؟؟؟
اگر بخواهیم زندگی را بررسی و ارزیابی کنیم انواع زندگی است:
زندگی نقطه ای،زندگی خطی،زندگی نموداری و زندگی حجمی
افرادی که زندگی شان خطی،نموداری و یا نقطه ایست به مرگ تدریجی محکوم هستند.آن ها استعداد بسیاربالایی در سواری دادن به افرادی دارند که چشم اندازهای بزرگ دارند.
لذا حجم بالایی از دنیا،همین است.
من بحثم سیاسی نیست دارم تحلیل می کنم؛وقتی یک جنبشی مثل وال استریت (Wallstreet) به وجود می آید و می گویند:99 % به 1% یک درد جهانی است،99به 1 یعنی اینکه آقا،چرا ما را عبد خودتان فرض کرده اید؟؟؟
می دانید چرا؟؟؟
عده ای طمع می کنند(به افرادی که ضعیف هستند و معنای زندگی را نمی دانند؛یعنی افراد نقطه ای،خطی و نموداری).از اینجا مقوله ای به وجود می آید؛کنترل ذهن
یعنی می گوید:«مواظب مخاطب عموم در جهان باش،از خودش فکر نکند.تو باید ذهنش را جهت بدهی،ذهنش را کنترل کن.این ذهن باید با مولفه هایی که من میگویم کار کند.»
وای به روزیکه یک جا بخواهی مستقلاً درمورد زندگی فکر کنی.10تا مولفه به تو می دهند.همه جا هم همینطور است.بحث را جغرافیایی نکنید.آدم های ضعیف هرجای دنیا که باشند محکوم به سواری دادن هستند.حتی در آفریقا که کمترین امکانات هست.
مثل جاذبه ی زمین که همه جا 8/9 است.
انواع زندگی:
نقطه ای:دم را خوش بودن.
خطی:...
نموداری:...
که این سه نوع افراد همیشه محکوم به سواری دادن به افرادی هستند که چشم اندازهای بزرگی دارند.
حجمی:آن زندگی که برایش خلق شده ایم.که طول و عرض و ارتفاع دارد.
1)طول زندگی :ابدیت است و در سرتاسر جهان یک قانون کلی است؛محدودیت ندارد و انسان تا ابد زنده است.
2)عرض زندگی:؟(جلسه ی بعد توضیح داده می  شود)
3)ارتفاع زندگی:تمام دعوای زندگی سر ارتفاع آن است.
روایت:
روز قیامت نامه ی اعمال بعضی ها را که می دهند در نامه ی عملش نقاط بسیار درخشانی می بیند.
می پرسد چیست؟
نمازشب هایم است؟
چیست؟
می گویند: سختی هایی است که در دنیا تحمل کرده ای.
کسی که طول عمر را محدود بداند این روایت برایش مسخره است.
نمونه ی بارز کسی که به ابدیت انسان ایمان دارد:
من کسی را میشناسم توی دنیا،حسین بن علی(ع)(را میگویم)،لحظه ای که نوزاد شش ماهه اش به شهادت رسید پرسیدند چگونه این غم را تحمل میکنی فرمود:خدا می بیند

 

دانلود صوت جلسه

 

جمعه, 02 بهمن 1394

 نفوذ فرهنگی با حضور آقای طوسی دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ودبیر فرهنگی تسنیم نیوز

  بسیار از مفهوم نفوذ سخن به میان می آید اما محتوایی ندارد و بیهوده است.
وقتی آقای خامنه ای عبارتی میسازد تا ادای مطلب کند عده ای شروع به جمله سازی میکنند.ذیل مفهوم کلی نفوذ حرف زیاد است اما الآن بحث ما درمورد نفوذ راجع به چیست؟خصوصا با شرایط مذاکره و... نفوذ یعنی چی؟
ما میتوانیم ذیل مفهوم نفوذ درمورد انقلاب های مخملی در کشورهای مختلف و فتنه ی 88  در ایران و... یعنی آنچه در گذشته رخ داده صحبت کنیم اما سودی ندارد.
تعریف نفوذ:یک سپهر اجتماعی که در فرهنگ عمومی گسترده شود،ما را به سمت غیریت سوق دهد و ما را نسبت به فرهنگمان بی تفاوت و منفعل کند.
وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت،به جهت فهمی که در آن بود،جریان مخالفی علیه آن شکل گرفت.چرا که جریانی که ما میخواستیم پیش ببریم مخالف جریانی بود که غرب داشت.
نفوذ میخواهد دید ما را نسبت به غیریت تغییر دهد.برای اینکه،عده ای مواجهه با غیر را تغییر دهند و غیریت زدایی کنند به پروسه ای احتیاج دارند.
1-حساسیت زدایی از جریان مقابل:
-آمریکا دیگر قصد وراندازی ندارد
و ضعیف جلوه دادن این غیریت با فرهنگ ما.
آمریکار هرکجا بخواهد نفوذ کند با برند های خود از جمله هالیوود و مک دونال وارد می شود.به اصطلاح به این حالت بَزک دشمن میگویند.
دشمن با حالت آراسته ای وارد میدان نفوذ میشود و با مظهر و نماد پا به عرصه ی نفوذ میگذارد.
2-بی اعتبار کردن مقاومت دربرابر غیر
-شک کردن به اینکه «مرگ بر آمریکا» گفتن چه اهمیتی دارد؟
الف)آمریکا قدر قدرت است و این مبارزه(تجهیزات علیه دشمن و...)ثمر بخش نیست.
-تحریم ها
در این شرایط دشمن سعی میکند شما را تحریم تر و تنهاتر کند.
- عملیات روانی
جدایی افکنی بین شیعه و سنی
جنگ های داخلی
توی منطقه پروژه ی داعش از ما شکست سنگینی خورد و ایران جریانی بین المللی علیه داعش ایجاد کرده است.نه تنها ایرانیان بلکه تمام مسلمان های دنیا،اهل تسنن و ... علیه داعشیان مبارزه میکنند.
- در مواجهه با غیر،به گونه ای روابط را جلوه میدهند که انگار رگ حیاتی ما در دست آنهاست.
- توان و قدرت اقناعی ما را تضعیف می کند.یعنی امکان اقناع براساس گزاره ها و ارزش ها را کمرنگ می کنند.
سعی می کنند افراد مبارز را تخطئه کنند.
3- انکار غیریت
فرقی بین ما و او نیست.
در کشور توسعه را طبق تعریف غرب بررسی کنیم.در نتیجه مرز بین ما و او برداشته می شود.
4-سوپر نفوذ
فرهنگ خود را انکار می کنیم و تنها او را تایید می کنیم.
*چرا اینگونه پروسه ها در این شرایط (سوپر نفوذ)ایجاد می شود؟
*چرا این منفعل کردن ما در برابر غیریت در فرهنگ عمومی ما هم نفوذ پیدا کرده است؟
چون جامعه ی امروز ایرانی مستعد غیریت زدایی است.
*چرا جامعه ی ایران امروز زمینه ی عادی سازی غیریت را دارد؟؟؟
چون جامعه ی ایران درحال تجربه ی جدیدی از زیست به نام «مدرنیزاسیون» است.
زیستی صنعتی و مدرن که باید مثل ماشین کوکی باشیم.
ویژگی های زیست مدرن:
1)فردگرایی:مرجعیت هر چیزی بیرون از فرد و در برابر فرد نیست.تنها آنچه مرجعیت دارد فردی است.
مثلا درمورد ازدواج،افراد چون باید تعهدی دربرابر فرد دیگر داشته باشند زیر بار این مسئولیت نمی روند.
2)زیست این جهانی:بعد معنوی ما معنا ندارد و ما باید در این دنیا بیشترین سود را ببریم.
3)منفعت گرایی:همه چیز براساس منفعت شخصی است.«من چه بدست می آورم»(و یا عامیانه ی آن:«چی گیر من میاد؟»).
4)رشد عقل ابزاری:
اخلاق پروتستانی و نظام سرمایه داری
دلایل مهیا بودن شرایط اجتماعی:
1)شرایط اجتماعی حاضر که ویژگی های آن ذکر شد.
2)ایده ی دولت برای اداره ی کشور:
الف- «حساسیت زدایی در برابر غیریت» گفتمان اصلی روحانی است.
ب- تاثیر گذاری روی تصمیمات دیگران
ج- کاتالیزور بودن؛سرعت دادن به روند حساسیت زدایی با طرح برجام و مسائل هسته ای.

 

 

 

پنج شنبه, 29 بهمن 1394

 جشن کافه غزل با موضوع شعرعاشقانه پاک روز سه شنبه به همت انجمن اسلامی دانشجویان در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار شد.
این برنامه با  اجرای مجری توانمند آقای رضا احسان پور و با دعوت از شاعران پر توان و ارزشمند کشور آقایان حامد عسگری و میلاد عرفان پور همراه بود.
ابتدای برنامه اقای میلاد عرفان پور به شعرخوانی پرداختند و پس از ان شعر خوانی اقای حامد عسگری بود.
میلاد عرفان پور صحبتهایی پیرامون عاشقانه های پاک نمود و در ادامه رضا احسان پور بیان نمود که شاعران توانمند زیادی هستند که به دلایل بسیار نا امید کننده کشور را ترک میکنند و ارزش قدرت قلمشان را با انجام کارهای ناشایست پایین می آورند وی گفت: باید در اعتلای شعر صحیح کوشش نمود و در سلامت اشعار پاک کوشید.
حامد عسگری نیز در پایان برنامه ضمن پرداختن به موضوع عاشقانه پاک در هنر شعر، از سعدی به عنوان برجسته ترین شاعر در این حوزه نام برد.
شعر خوانی توسط دانشجویان ، اجرای مسابقه بدیهه سرایی و اجرای موسیقی توسط اقای محمد جلال محمودی از دیگر بخش های این مراسم بودند.
در پایان این مراسم از اشعار برتر ارسال شده توسط دانشجویان ضمن تقدیم هدایایی تقدیر شد.

 

 

صفحه1 از5

آخرین اخبار

yazd

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان

857980
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1557
0
1557
2304345
136248
0
857980

آی‌پی شما: 54.82.112.193
امروز: یکشنبه، 26 آذر 1396 - ساعت: 09:09:42

اوقات شرعی

رد پا

حالت های رنگی